In de voorgaande hoofdstukken hebben we verteld wie we zijn, wat we doen en waarom een opdrachtgever kiest voor FRESCO Facility Services. In dit hoofdstuk zullen we dit vertalen naar concrete beloften
Realistisch & transparant
De eerste voorwaarde om kwaliteit te kunnen leveren is een realistische calculatie met haalbare prestatienormen.
In schoonmaakland komt het helaas nog vaak voor dat er bezuinigd wordt op de operationele uren waardoor het vrijwel onmogelijk wordt om überhaupt kwaliteit te kunnen leveren. FRESCO Facility Services hecht grote waarde aan een transparante calculatie en wil dan ook graag transparant zijn over de ureninzet. Hiervoor gebruiken wij het eerder benoemde CleanJack systeem.
Daarnaast kan kwaliteit en met name een stabiel kwaliteitsniveau enkel geleverd worden als er aan onderstaande voorwaarden is voldaan:
- Betrouwbare, opgeleide en gemotiveerde medewerkers
- Professionele materialen en middelen
- Structurele aandacht, controle en bijsturing
- Structurele communicatie tussen opdrachtgever en opdrachtnemer
Bovenstaande voorwaarden zullen in de volgende paragraven worden toegelicht.
Betrouwbaar & opgeleid
Betrouwbaar
De medewerkers van FRESCO Facility Services zijn allemaal in het bezit van een geldige Verklaring Omtrent Gedrag. Daarnaast wordt bij indiensttreding de identiteit altijd gecontroleerd met behulp van de ID checker.
De medewerkers dragen herkenbare werkkleding en een persoonlijke badge. Het dragen van werkkleding en dicht schoeisel is enerzijds belangrijk voor de veiligheid maar zeker zo belangrijk voor de herkenbaarheid.
Opgeleid
FRESCO Facility Services vindt het belangrijk dat de medewerkers de Nederlandse taal machtig zijn in woord en geschrift. Dit is noodzakelijk voor de communicatie op locatie maar ook voor het lezen van instructies en het volgen van opleidingen. Alle medewerkers ontvangen bij de start een basisinstructie.
Tijdens de basisinstructie ontvangen zij uitleg over de te gebruiken schoonmaakmaterialen en -middelen (inclusief veiligheidsbladen), methoden, technieken en het werkprogramma. Ook zal er nadrukkelijk stil gestaan worden op het belang van professioneel schoonmaakonderhoud, de totale beleving en welke invloed zij (wij) daarop hebben.
Wij trainen en stimuleren onze medewerkers verder te kijken dan een statisch programma. Wij promoten pro activiteit en eigen initiatief. Voor uitvoerende medewerkers betekent dit ruimte in de uren om af te wijken (indien nodig). En voor onze leidinggevenden houden wij bewust de span of control laag zodat er daadwerkelijk tijd is voor begeleiding en aansturing.
Professionele materialen
Fresco Facility Services werkt met de nieuwste materialen en deze zullen ook voor u nieuw worden aangeschaft.
Daarnaast vinden wij het erg belangrijk dat de materialen er schoon en verzorgd uitzien. Dit is niet alleen vanuit economisch oogpunt maar ook vanuit optisch oogpunt.
Een schone en opgeruimde werkwagen ziet er niet alleen representatief uit maar hoeft ook minder snel vervangen te worden. Hiermee besparen wij in eerste instantie financiële middelen maar ontlasten wij ook het milieu.
Wij werken zoveel mogelijk met microvezel. Dit betekent dat de schoonmaak wordt uitgevoerd met enkel water en een (schone) microvezeldoek. In de sanitaire ruimten, kleedkamers en ruimten met een verhoogde vervuilingsgraad zal wel gewerkt worden met traditionele schoonmaakmiddelen.
Structurele aandacht, controle & aansturing
De afgesproken kwaliteit moet geleverd worden door onze medewerkers. Naast het hebben van voldoende medewerkers met de juiste kennis, die werken met de juiste materialen en middelen is een gedegen controle en aansturing nodig. Wij borgen de technische kwaliteit en de kwaliteit van onze dienstverlening op de volgende wijzen.
DKS (Dagelijks Kontrole Systeem)
Maandelijks loopt de rayonmanager een DKS ronde waarbij alle taken worden beoordeeld. De resultaten bespreekt hij met de medewerker en samen zullen zij bepalen welke vervolgacties worden gepland. De te nemen acties kunnen heel divers zijn.
Enkele voorbeelden zijn:
- Nieuwe of andere materialen en middelen die wel het gewenste resultaat leveren
- Een herinstructie met betrekking tot de gebruikte methodiek
- Disciplinaire maatregel bij structureel achterblijven van kwaliteit door toedoen van de medewerker
- Gesprek met de opdrachtgever omdat de vervuilingsgraad disproportioneel is.
De DKS wordt tijdens het beoordelen digitaal ingevuld en direct verzonden naar het klantenportal. Hierdoor kunt u direct zien hoe het gesteld is met de kwaliteit op een bepaalde taak of afdeling. Ook worden er direct (herstel)afspraken gemaakt welke genoteerd worden op het formulier.